söndag 28 juni 2009

METALTOWN!!

Ja helgen har varit helt otroligt bra.
Var på Mataltown med Linda.

Började fredagen med att åka från Varberg vid ca halv 11 till Veddige (var ju tvungen att visa alla mina söta smår djur som hon inte har sett) sen bar det av till GBG.
Ja vi skulle till Frihamnen och dit har jag aldrig kört någon gång, Daniel hade sakt att efter ulevi motet så kommer olsekroken och efter det kommer en bro så håll såå långt til höger som möjligt under bron så följ vägen när den svänger av för du ska inte ner i tingstadstunlen. Ja tänkte jag det skall väl inte bli så svårt, så när jag kommer till bron så svänger vägen av men jag ligger inte i filen längst till höger utan den brevid så jaa visst vägen svängde men sen lyckades jag komma in i tingsdadstunlen iallafall, hahahah snacka om att jag fick panink. Men det var bara att ta ett djupt andetag så man lugnade sig lite och börja kolla på skyltarna, men vi följde skyltarna som pekade mot hamnen och helt otroligt där va skylten jag sökte efter FRIHAMNEN , jaa överlycklig körde jag in dit skylten pekade och kom rätt, helt otroligt!! Nu kunde mina närver lugna sig.
Betalde parkreingen och gav os över bron för att kunna gå igenom nordstan och bort mot shock för att byta ut våra biljeter mot band så att vi skulle slippa stå i kö, när vi kom fram vad såg vi, joo köö, japp en kö för att få band, jaa ja de var bara at ställa sig i den eftersom vi redan hade gått dit så var de lika bra, men det gick ganska så fort endå, vi tog våra band och gick in på shock för att kolla om det fanns några snygga kläder, men vi hittade ingenting vilket min plånbok tyckte mycke om. Ja påväg igenom nordstan igen tillbaka blev vi lite hungriga och sprang in på en McDonalds och tog oss 2 cheesburgare var och var redo att inta bananpiren, men vad ser vi när vi kommer dit, mega stor kö, jaa vi tänker ju att vi har ju band så vi får gå förbi alla andra, så vi går och frågar en vakt vart vi kan gå in, ja säger han ni får gå och ställa er längst bak i kön! VAA!! vad sa du att du sa!! joo då kunde dom inte släppa in mer folk än i den takten som det gick ,vet ej varför men så va de så de var bara till och vandra bakåt, tog en jäkla lång tid och när vi va nästan frame så ropar det en kille att alla som har band får komma in en annan väg nu!, men va i helvete!! har vi ståt i den kön i solen och svettats som grisar helt i onödan?? Jaa tydligen, jaa nu var vi ju inne iallafall vilket var väldigt skönt.
Himlen var blå och solen stekte, det var så varmt så vi bestämde oss för att gå och köpa varsin dricka och sätta oss någon stans eftersom vi hade missat dom band vi ville i början endå ( pågrund av kön) så vi satt där en bra stund och bara njöt. Fick sett riktigt många bra band och kvällens höjdpunkt var Slipknot, och dom var över mina förväntningar, delt fantastiska var dom, det enda som var lite jobbigt var att vi inte kunde stå stilla när vi tittade på dom för folk hoppade omkring och vi flöt med ungeför, ibland var man så ihoptryckt så man lyfte från marken, det var lite jobbigt, men det var bara att luta huvudet bakåt så man fick näsan upp i vädret så man kunde få lite luft, men efter halva konsären så lugnade det ner sig och det gick och stå normalt, grymt bra var det iallafall.
Andra dagen lika bra, synd bara att vi misade Dragonforce, men jag hörde att dom var skit bra så då bev jag änu surare att vi lyckats missa dom! Sista artisten andra dagen var Maralin Manson, tidningaden gav honom ett minus i betyg, men man får ju tänka på att han är en sort för sig och eftersom jag inte har sett honom innan så tyckte jag att det var lite bra iallafall, inte så bra att jag någonsin mer skulle betala för att se honom men så bra att det är lite häftigt att ha sett honom.

Samanfatning: Två helt underbara dagar som jag och Linda spenderade i GBG, det måste vi bara göra om ett annat år, vem vet, kanske nästa.

God natt alla där ute!

Inga kommentarer: