fredag 17 april 2009

Idag kommer dom!!

Ja idag kl halv 5 skall vi vara i Laholm och hämta fåren, det skall bli så roligt, höll på hela dagen igår med att få färdigt i lagården, eller dom provosoriska grindarna som vi har satt upp och det blev jätte finna, skall ta kort sen.

Ja och igår skulle jag åka och hämta avmaskningsmedlet på apoteket som jag fått utskrivet av en veterinär i Varberg, han var väldigt konstig tycker jag men ja tänkte ja han var väl bara sekriterare som jag pratade med kanske, han bröt lite vet itne vilket land han kom ifrån men men jag sa iallafall till honom att jag ville ha något maskmedel som tar värkligen alla maskar.
Så när jag kom till apoteket igår så hade han skrivit ut eee ja kommer inte ihåg vad det heter nu längre, kanske kommer på det sen och jag vill ju ha Ivomek för pappa säger det är det enda maskmedel som tar precis alla maskar eftersom vi inte har haft får innan så vill jag ju inte släppa ut dom på våra beten med massa mask i magen, det vore ju inte så smart för då kommer dom ju ha det jämt. Så då ringde jag till veterinären igen och sa jag ville ju ha Ivomek,

men då sa han: nää de sa du aldrig igår
Jag : Nää men jag sa att jag ville ha ett maskmedel som tar allt och det är bara Ivomeken som gör det
Han: Hur vet du att det gär de (tänk på att han bröt på utgrekiska)
Jag: Men harre gud vi har väl haft djur förut
Han: Jaha, ja men jag skriver alltid ut den andra första gången man skall avmaska får så att dom itne blir resistenta mot det, men nästa år kan du använda Ivomek (som att dom inte skulle kunna bli det nästa år med)
Jag : Jaa men ja vill ju bli av med alla deras maskar nu om jag itne får det nu så kommer de va mask överallt på betena, de har ju aldrig varit får här innan och de kan ju vara bra och bli av med det dom har nu (klart dom kommer säkert ha mask sen endå men ja vill ha bort det)
Han: Klart ja skulle kunna skriva ut Ivomeken men ja skriver alltid ut det medlet första gången
Jag: Jaja de blir nog jätte bra ska du se

Så tjötade han lite till medans jag satt o sa jaa de blir nog jätte bra och blev argare och argare på honom o sen sa jag jaa de blir nog bra mm bra hej o så la jag på, ahhhh gu va arg ja var nu!!, jäkla gubbe!!!

Nää tänkte jag de måste finnas någon annan veterinär i Varberg och kollade i telefonkatalogen och jaa de e klart att det fanns så jag ringde dit och sa jaa hej jag vill ha maskmedel till mina får som kommer imorgn och jag vill ha Ivomek och han sa jaa de e klart du skall få de då
Jaa äntligen nån vettig person! Så sa jag till honom att jag hade ringt nån annan veterinär innan som inte vill göra de och han sa varför gjorde du de då=), haha vet inte, han var lite rolig så han sa jaa jag skickar det till apoteket kronan i Varberg så finns det där i eftermiddag, så nu skall jag åka och hämta det=), blev väldigt glad igen.

Igår fick jag ett brev från arbetsförmedlingen där det stog att jag var kallad till ett nytt sånt möte söm jag missade förra gången men grejen är bara den att hon sa ju till mig att jag var utskriven från arbetsförmedlingen ju och jag har inte varit och anmält mig igen, jag fattar ingenting, men ja vet inte om ja tänker gå för det är den 23 april och mitt företag börjar den 1 Maj så det känns lite meningslöst, men men man kan ju alltid få lte extra pengar ju, aja jag får fundera på det.

Bilder på fåren kommer sen, ha det så bra!

Inga kommentarer: