måndag 1 mars 2010

Äntligen!

Nu har dom äntligen kommit!Jag som har sakt till alla att ja dom kommer i Februari och kl 10 igår kväll gick jag ut för att kolla till Åsa och ja där stog ett litet lamm så jag gick in igen för att gå ut 40 min senare och då stog det ett lamm till och jag såg att det stack ut ett par klövar till så vi gick in igen och ut efter 40 min och då står det ett svart lamm där, blev helt paff, det finns inga svarta lamm bakåt i stamtavlorna på varken tackan eller baggens sida, men tycker det är skit roligt!
Vi gick in igen och gick ut efter hockyn var färdig på tv:en för att kolla så att efterbörden hade kommit ut men nej det hade den inte och den minsta vita såg väldigt svag ut och det såg inte ut som att den hade fått i sig någon mjölk så daniel höll lammet vid spenarna så sat jag utanför och satte spenen i munen men den ville inte suga själv utan jag fick sitta och mjölka ur henne i munen på lammet så att han bara kunde svälja, så han lyckades få i sig ordentligt med mjölk och nu mår han bra och kan äta själv, annars hade han nog inte levt nu, men nu så har ju allt gått bra. Åsa är en jätte bra mamma vilket är väldigt skönt, hon fick även ut efterbörden vid halv 3 tiden.
Vid 3 tiden så kunde jag gå in och sova.





Här är min nya anka som jag var och hämtade i lördags, han är väldigt fin.


/Mari

6 kommentarer:

Anonym sa...

jaa så skoj! med lammen o en svart den va ju så fräck!

fin anka med :)

Mari´s blogg sa...

AA tack så mycket, dom är så himla fina! Ni får komma och kolla på dom snart.

/Mari

Anonym sa...

Såååååå fina =) Kul att det blev en svart. Vi kommer nog denna vecka med alla monstren he he he

Kram kram // Anna

Mari´s blogg sa...

Ja jag trodde aldrig att de skulle kunna bli en svart men allt kan hända=) .
Ja ni är så välkomna!

/Mari

Asa sa...

hihi. sa duktig jag ar:)

Mari´s blogg sa...

Hehe jaa du är jätte duktid som klämer ut 3 bäbisar som e jätte söta!

/ Mari