söndag 21 mars 2010

Rådjur

Jag satt i soffan och tittade på tv lite innan när solen plötsligt kom fram efter att ha varit bakom molnen hella dagen så då bestämde jag mig för att gå ut och promenera lite i skogen, var påväg upp för en backe, gick och tittade ner i marken och tittar upp helt plötsligt och ser ett rådjur mitt på skogsvägen som står och tittar på mig, men den värkar inte tycka att jag var så farlig för den gick bara vidare över vägen, jag står stilla lite och ser ett rådjur till i skogen så jag står och tittar på dom för jag vill inte skrämma dom då kommer det helt plötsligt ännu ett rådjur gåendes över vägen till dom andra, ser ut som att det är en mamma med hennes ungar.
Ser så fridfullt ut när dom går där och betar lite, dom tittar på mig många gånger men dom tror väl att jag är ett träd eller något och tillslut så går dom ner för en liten backe så att jag inte ser dom mer då bestmmer jag mig för att gå därifrån innan dom kommer upp igen så att jag inte skrämer dom.
Känns som att det är vår nu!
/ Mari

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha ett träd :)

ja visst är de fina!
vi har ju några i trädgården som vi matar, men nu ångrar ja mig, för de har ju skitit så illa mycket överallt o nu när snön smälter kommer allt fram.
så äckligt haha

Mari´s blogg sa...

Hahaha, ja men du får se det så att du kanske har räddat livet på dom! De är värt det.
Dom är värkligen jätte fina.