torsdag 25 mars 2010

Mer lamm

Igår kväll vid halv 8 tiden så gick Daniel och jag ut för att släppa in hästen och kolla till fåren, men där var lugnt där inne för jag väntar på att nr 34 skall lamma för hennes juver har blivit väldigt stort och hon är hur tjock som hälst så jag mistänker att det skulle kunna vara 3 lamm i henne eller 2 ganska så stora, och vilket det än är så kan det ju krångla för henne så jag blir lite orolig, så igår när jag gick och la mig vid 11 tiden så kunde jag inte sova för jag kände på mig att det hände något där ute så jag bestämde mig för att gå ut och kolla till henne, så jag tog med mig mamma ut och en fiklampa.
När vi kom ut till henne så hade det inte hänt nånting, kändes väldigt trist men så tittade jag på tackan som stog brevid de var mörkt där inne och det såg väldigt konstigt ut där inne så jag bad mamma lysa med fiklampan ditåt och jaa där stog 2 små söta lamm, dom är nog lite mindre än den minsta trillingen när dom föddes.
En kille och en tjej blev det, allting värkade ha gåt bra för hon släpte efterbörden när vi var där, väldigt skönt så slap jag gå ut igen och kolla till henne mitt i natten. Killen
Tjejen


/ Mari

1 kommentar:

Anonym sa...

så söta dom är

Kram Lena-Marie