onsdag 24 februari 2010

Opererad!

Nu har jag opererat mig, det var rätt så lungt.
När jag kom in så fick jag på mig fina operations kläder, väldigt fina =) , sen gick vi in till operations rumet och hon skulle sätta kanyler i mig och som vanligt så har jag ju inga synliga ådror så hn fick sätta i handen, gör så jäkla ont men de gick bra, så drog hon in lugnande i mig och dom stasade upp högerhanden så att det inte fanns massa blod i den sen satte hon en i den handen me och sprutade i bedövningsmedel och jisses vad de brände i fingrarna!

sen kom läkaren in och började men jag somnade till se stund för när jag vaknade igen så var han nästan klar! gick ju fort och lätt, så fick jag hoppa över till en annan säng och dom rullade iväg mig till ett uppvaknings rmu så dom skulle kolla så jag mådde bra, jag fick en macka med ost och gurka och en med skinka och tomater så fick jag ett glas nyponsoppa och jordgubbs te, väldigt gott =) .
Låg där inne i en timme ungfär sen fick jag gå och byta om och åka hem.

Alla var så himla trevliga, kändes väldigt bra att bli opererad där istället för i Varberg, det är så stresigt på vanliga sjukhus.

Så nu får jag inte anstränga min han på 4 veckor sa dom.

/ Mari

Inga kommentarer: