torsdag 18 februari 2010

Helg i Halmstad

I helgen så hade dom en fest i Halmstad som kallas för hjärtslaget dit studenter från hela Sverige kommer till.
I år var det så att Anders och några andra studenter hade hand om att arangera festen.
Det var ca 550 studenter som hade anmält sig till festen + att det var öppet för vanligt folk med, eftersom det skulle komma så mycket folk så behövde dom många som hjälpte till så Peter, cicci och jag bestämde oss för att vara snälla och hjälpa till både fredag och lördag (så snälla vi är).

Fredagen när vi kom dit så fick vi en genomgång om vad vi skule göra, Peter skulle vara värd och mingla runt bland gästerna och se till så att ingen tar med sig drika in elelr kalla på vakterna om det var någon som bråkade eller måde lite dåligt.
Cicci och jag skulle hjälpa till i gaderoben, disken och baren.

Man skulle vara på varje ställe i 2 timmar ungefär sen skulle man rotera. Så jag började i gaderoben tillsammans med 2 andra studenter och cicci började i en bar eller rättare sakt hon skulle göra det men dom behövde hjälp i köket så hon gjorde kyckling kebab i pita bröd.

Efter det så skulle jag stå i disken och cicci skule stå i en bar där dom bara serverade cider och öl men när jag kom till köket så blev det ändrat så att cicci skulle stå i disken och jag skulle stå i baren vet inte rikigt varför men det var helt ok för mig.

efter 2 timmar där så skulle jag helt plötsligt stå i sprit baren oj oj nervöst och cicci fick stanna kvar i disken, stackars cicci fick vara i köket hela dagen, men jag kastades in i den baren och det var fullt ös hela tiden, som tur var så var det ingen som beställde några drinkar med en gång så att nervositeten han läga sig innan den första kom.
När väl klockan var 2 så stängde det och alla fick gå hem, förutom vi då som var tvugna att stanna kvar och hjälpa till så när vi hade städat färdigt baren så gick jag in i köket för att kolla vad cicci gjorde och då hade hon lovat Anders att hon skulle städa köket så att han skulle slippa gå upp kl 6 på morgonen, så vi hjälpte henne så vi kunde komma hem nån gång.

Kl 4 på natten gick vi hem, äntligen, var helt slut och fötterna värkte. Vi åkte hem till Linnea där vi skulle sova, äntligen!

Kunde inte sova ordentligt den natten, vaknade hela tiden och kl 9 gick jag upp och duchade, lika bra, orkade inte ligga i soffan vaken så efter de la jag mig igen och sov till halv 12.
Åt lite frukost och sen gick vi ut och letade upp en kina restaurang.
Efter en väldigt god måltid gick vi hem igen för cicci skulle åka tillbaka till kåsren där festen var dagen innan för att hjälpa till att servera middag till studenterna så vi åkte dit och fick veta att dom inte skulle ha mat fören kl 5, men va fasen gjorde vi där så tidigt då, vi kunde legat hemma och vilat oss men cicci och peter fick lite andra uppgifter att göra och jag gick iväg för att träffa en kompis som jag gått på munka med men kom tillbaka vid 5 tiden och då hade alla studenter fått mat så jag hjälpte till att städa undan på borden för att göra rent för nästa grupp studenter som skulle ha mat. När dom äntligen fått sin mat så bestämde vi oss för att åka hem och byta om innan vi skulle tllbaka och hjälpa till lite mer. Så vi letade först upp tjejen som var ansvarig för vart vi skulle vara senare på kvällen och säga att vi snart skulle komma tillbaka så hon frågade vad vi hette och cicci skulle vara i disken igen, mm inte jätte roligt knaske och så sa jag vad jag hete och hon blev helt överlycklig! Mm vad e de nu då tänkte jag, jo då var det så att jag skulle vara baransvarig i spritbaren som jag var i dagen innan, hjälp tänkte jag då, ingen lust alls, de va ju skit jobbigt.

Vi gick hem och gjorde oss iordning iallafall och var tillbaka kl 9 igen så det var bara till och ställa sig i baren och säga till dom andra tjejerna som inte stått där innan vad dom skulle göra och vad dom inte skulle glöma av att göra som att till exempel ställa tillbaka spriten i hyllan efter dom använt den vilket inte alla gjorde iallafall så jag fick skälla på dom.

Sen kom cicci och hjälpte mig i baren rästen utav kvällen så hon slapp vara i disken mer.

kl blev 2 och vi fick städa lite till och sen kvart över 3 fick vi gå hem och sova.

Åkte hem dagen efter, skönt att komma hem igen.


/ Mari

P.s. orkade inte läsa igenom allt ja skrev så e de stavfel så orkar ja inte bry mig! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

stavfel? ne vem orka bry sig om de, men du får gärna byta rader ibland o ha lite mellanrum med ås man orkar läsa texten haha

Mari´s blogg sa...

hahaha, som sakt orkade inte bry mig, var mer fokuserad på att orka skriva färdigt, :)

/ Mari