onsdag 25 mars 2009

Nått bra som hänt idag iallafall!

Ja igår på stängslings kursen så pratade ja med en får bonde om han hade några finulls får som han kunde tänka sig att sälja till mig, jaa an hade några som skulle lamma nu till sommaren, men de blir ju lite dumt för då e dom inte tillräckligt stora för att betäcka till hösten som jag måste göra om dom skall lamma till nästa vår så de va ju synd för han hade krav får så de lät ju väldit bra, men inte då, aja tänkte jag ja får leta vidare bara. Men när jag kom till Veddige imorse så sa pappa att han hade rignt igår kväll och sakt att han har ca 15 styck lamm som skall slaktas om ca 3 veckor som vi skulle få köpa om jag ville istället för att dom skall slaktas då, jaa roligt=)
Så nu skall vi åka och kolla på dom på måndar kl halv 5 , nu händer de saker, så de gör inte så mycket att jag blev avstängd från arbetsförmedlingen för att jag var på kurs för nu har jag ju hittat får som jag vill ha=)

Kram kram

2 kommentarer:

elmelts sa...

Skoj att du får dina djur nu :D

Anonym sa...

skoj, hoppas det blir bra nu då. skit i AMS de är konstiga, du klarar dig ju så bra själv...
kram