tisdag 26 januari 2010

Vad skall man göra med hunden

Ajax har fått tillbaka sina kala fläckar på tassarna som han ligger och slickar på, vet inte vad jag skall ta mig till med honom så jag ringde till samma veterinär som vi hade förra året och förklarade läget och hon sa att hon skulle skriva ut ett recept på pencelin tableter som han skall ha 2 gånger om dagen och bada honom med ett specielt shampo 2 gånger i veckan samt tvätta fläckarna med klorhexidin 2 gånger om dagen och sedan åka till Borås djursjukhus om 3 veckor. Bara han slutar slicka på dom annars måste jag sätta på honom en krage och de blir bara jobbigt, orkar inte med dena hund, bara massa problem med honom, nån som vill ta honom och lämna tillbaka honom när han är frisk igen :) .
Veterinären sa ja han e ju född 98 så han e ju rätt gammal nu 12, helt otroligt va längesen de va dom föddes.

/ Mari

8 kommentarer:

Anonym sa...

stackare. man vill inte avliva sina djur heller men jobbigt o behöva ge dem massa medicin för att få dem friska för man vill ha dem kvar..

hoppas det löser sig :)

Kim Arvidsson sa...

Stackars lilla ajax:( jag kommer faktist ihåg när dom föddes:D

Mari´s blogg sa...

Ja hoppas de me, så trist att de alltid kommer på vintern me annars hade man kunnat bada honom ute, nu när de e så kallt ute så måste han vara helt torr när man tar ut honom igen, annars fryser han. Kim du får komma hit o bada honom :)

Anonym sa...

såg att ni hade en bild på innertaket från siljan, vad kostade taket?
vi ska med kolla på tak, bara sett branden´s panelskivor, som innertak.

Mari´s blogg sa...

Vet inte, vi fick ju med det i huset, betalade bara extra för att få det vitlaserat, tycärr.

/ Mari

Kim Arvidsson sa...

ha ha ha! så du tkr att jag ska bada han?;O nej då det får du göra:)<3

Mari´s blogg sa...

Hahah, han tycker om att bada så de blir nog inga problem, det jobbiga är när han skall skaka av sig vattnet =), man blir blöt.

/ Mari

Kim Arvidsson sa...

haha jag tror dig;)