lördag 2 januari 2010

Storskav

Ja det var en storskav.

Jag lyckades hitta ett numer till en kille i Bua som tar hand om skadade djur, så jag ringde till honom och han frågade om jag hade möjlighet att komma med den till honom, jaa de e klart.
Så jag tog min kattbur och tog på mig ett par handskar och fångade in den, vilket inte var så svårt eftersom den var jätte benig och helt slut, stackars liten.

Åkte dit iallafall med den och han sa att vi får se om den överlever men han skulle ge den lite vätska och fiskar och sedan släppa ut den på det isfria området i hamnen, så nu hoppas jag väkligen att den överlever.

Menade inte rikigt de ja skrev om Daniel innan men ja blev arg på honom, men nu är allt löst, hoppas på det bästa nu bara!

/ Mari

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahah du är rolig, stackars daniel..


ja hoppas den klarar sig!

Mari´s blogg sa...

Nej de e inte synd om Daniel de e synd om fåglen!