söndag 29 maj 2011

Mors dag

Idag när vi vaknade så drog Daniel upp persiennerna och vem sprang runt där ute om inte Nikita, en liten rolig överraskning tyckte jag så jag tog Zack´s koppel och gick ner med henne till mamma släppte ut hästarna gav ankor, hönor, får och Nikita mat innan vi själva gick in för att äta frukost, hade lite frågetävling som vanligt med mamma och pappa med dom frågorna som brukar stå i Halläningen som kommer med Hallands nyheter jag läste så jag fick inga poäng men mamma van med 11 p medans Daniel och pappa fick 4p var, tycker de va bra gjort utav henne.

Sen gick vi upp till oss men vad ser vi där jo 3 tackor som står på fel sida stängslet vilket inte är första gången det händer, suck! Det var bara att försöka få in dom igen, lyckades få en till att springa ut, sen kröp alla 4 in därifrån som dom hade gått ut igen, måste få fixat det bättre.

När det var färdigt så gjorde vi oss i ordning för att åka till Daniels mamma men på vägen stannade vi till på ett ställe för att plocka lite liljekonvaljer vi var nog inte dom ända som hade tänkt den tanken för där var länsat på blommor men inne i björnbärs riset som fanns där var ingen som hade velat gå in men Daniel gick in där och plockade dom som fans, vad gör man inte för sin mamma!

När vi kom in till stan så åkte vi först en sväng inom Daniels syster för att lämna lite ägg, vi har ju så många och måste bli av med lite, hämtade även lite saker som hade blivit kvar där sen vi var och hämtade alla andra saker som ståt där sen vi flyttade så nu skall det nog inte finnas något kvar där. Sen åkte vi till Daniels mamma och Arne där fick vi bullar och kladdkaka så gott, älskar kladdkaka, åt dock lite för mycket tror jag för ja fick lite ont i magen men det gick fort över som tur var.

Efter det så bar det av till blomster affären för att köpa en blomma till min mamma det fanns ju inte tillräkligt med liljekonvaljer till båda när vi kom hem så hade mamma gjort smörgåstårta som var super god och toblerone tårta till kaffet så god den var, Ulle tyckte inte den va god men mer till oss då! :)

Sen satt vi och spelade kort en bra stund, riktigt roligt, var så längesedan, pappa kan inte spela och vill inte lära sig heller så då blir det inte att man gör det heller.

Så nu ligger jag i soffan och vilar mig eftersom jag fortfarande är förkyld och har blivit väldigt trött efter denna dagen, snart kommer Daniel ringa och då måste jag gå ut för vi skall ut och avmaska några tackor, jobbigt att det regnar bara.

Skall försöka sova lite innan dess men ha det så bra.

Massa pussar och kramar till min kära mamma!

/ Mari

Inga kommentarer: