måndag 2 augusti 2010

Blogg uppehåll

Nu har sommaren gått och hösten är snart här ( känns det som) och det har hänt så mycket, har tyvärr inte kort på allt.

Ankorna har fått 13 små ällingar, hönorna har fått kycklingar och igår så kom det fram en höna med 10 kycklingar! Jag trodde att räven hade tagit henne, har inte sätt henne på ett tag nämligen.

Jag har köpt Ella! för ca 1 vecka sedan, så nu har jag äntligen en egen häst efter alla dessa år som jag har tjatat om det.

Vi har satt 400 löpmeter med ärtor som det bara kommer massa nya ärtor på hella tiden, så är det någon som är sugen på socker ärtor så är det bara att komma och plocka!

Vi har haft en Border collie på prov men hon va inge bra så vi lämnade tillbaka henne, hon hade passat bässt som sällskaps hund.

Linda, Åsa och jag har varit på Metaltown, Skit roligt var det, såg massa bra band, men höjdpunkterna var Rammstein och In flames, Sjukt bra!!

Vi har flyttat in i vårat hus! känns såå skönt att äntligen få bo här, vi är inte riktigt klara än men det kommer med tiden.

Vi hyrde in 2 klippare i torsdags som klippte alla våra 107 tackor + 3 baggar som vi sedan släppte ihop så nu är betäckningen i full gång så att det blir nya lamm i Januari.

Weels and Wings har varit och på fredagen så körde jag Ulles Cadillac, riktigt roligt var det!

Sen så har vi bara jobbat och jobbat, känns inte som att man har tid till nånting längre, men det blir väl förhoppningsvis bättre (nån gång).

Jag skall försöka lägga upp bilder på det jag har bilder på, men tills dess så får ni ha det bra!


//Mari

Inga kommentarer: